Februāra skaņas: daļa nr.2

Turpinājums rakstam par februāra interesantākajiem skaņdarbiem.

Santigold – Disparate Youth

Grūti tam noticēt, bet kopš Santigold debijas albuma iznākšanas ir pagājuši jau gandrīz četri gadi. Nedaudz pacīnījusies ar kreatīvajām grūtībām albuma rakstīšanā un nomainījusi vienu burtu savā skatuves vārdā (jo kuram gan ir vajadzīgs lieks tiesas process), Santi White beidzot ir atgriezusies. Viņas jauno albumu varam gaidīt jau šopavasar un tā nosaukums būs The Master of My Make Believe. Kā albuma pirmais priekšvēstnesis tautās tika izlaista dziesma Big Mouth, savukārt Disparate Youth ir albuma pirmais oficiālais singls. To klausoties rodas sajūta, ka tā ir tā pati vecā labā Santigold. Respektīvi, viņas skanējums nav daudz mainījies, salīdzinot ar iepriekšējo albumu, bet nav zudusi arī ne kripata kvalitātes. Tas joprojām ir tas pats rokmūzikas, elektronikas, regeja, hiphopa un vēl sazin kādu stilu sakausējums un tas vēl joprojām strādā efektīvi. Pie tam, arī pēc šiem četriem gadiem Santigold kaut kā pamanās vēl joprojām izlausīties svaigi. Protams, visai grūti spriest par visu albumu, balstoties tikai uz divām dziesmām, tomēr tas, kas tajās ir dzirdams, izklausās visai daudzološi.

SBTRKT – Hold On (SiSi BakBak Remix)

Šis skaņdarbs ir visai liels pārsteigums. Proti, elektroniskās mūzikas producents SBTRKT februārī kā singlu izdeva dziesmu Hold On no sava pagājušā gada visnotaļ lieliskā debijas albuma (nopietni, ja vēl neesi to noklausījies, tad dari to tagad). Singlā iekļauts arī remikss no iepriekš nedzirdēta producenta ar visai dīvainu pseidonīmu – SiSi BakBak. Tomēr pateicoties tam, ka daži cilvēki izpļāpājās, kļuva zināms, kas aiz šī pseidonīma slēpjas. Un tagad seko pārsteigums – tas ir neviens cits, kā Toms Jorks (pārsteigums!). Jā, tas pats Toms Jorks, kurš Radiohead solists. Lai gan viņa patika pret elektronisko mūziku nekad nav bijusi īpaši slēpta (The King of Limbs tak pavadīja vesels remiksu albums) un viņš pēdējā laikā pavada visai daudz laika ar Burial, Four Tet un citiem elektroniskās mūzikas producentiem, vismaz man viņa darbošanās zem pseidonīma bija pārsteigums. Tīri muzikāli šis remikss skan tieši tā, kā varētu sagaidīt pasekojot līdzi video no Jorka kunga dj-setiem un noklausoties The King of Limbs remiksu albumu – kaut kas starp post-dubstep un uk bass skaņām un minimālu, tumšu techno. Mani it īpaši pievelk remiksa sākumā dzirdamais vokālais sampls, kas it kā varētu būt aicinājums uz mežonīgām dejām kādā mums nesaprotamā valodā. Šī ir nākotnes mūzika tagadnē un kurš gan cits to mums piegādās, ja ne misters Jorks.

Diplo – Climax
Priekš manis šis ir vēl lielāks pārsteigums par iepriekšējo gabalu (jā, pat lielāks par Tomu Jorku, kurš taisa traku deju mūziku), un arī šoreiz tas ir iesaistīto personu dēļ. Lai gan par Diplo producenta spējām man šaubu nav (viņš ir puse no Major Lazer, producējis M.I.A., Santigold, Beyonce un vēl sazin ko), tomēr pēdējā laikā viņš bieži vien ir nācis klajā arī ar ļoti sviestainām lietām. Savukārt otra šeit iesaistītā persona pārsteidz vēl vairāk – tas ir Usher. Jā, tas pats, kurš karjeras sākumā palīdzēja Bīberam un ir atbildīgs par ļoti daudziem aizmirstamiem popmūzikas gabaliem. Patiesībā šis pat ir viņa singls, kuru producējis Diplo, bet to pirms tam neminēju tāpēc, lai jūs mani uzreiz nenolamātu un neaizvērtu šo rakstu (jo mēs tak visi esam tik kruti un alternatīvi, vai ne?). Tomēr, lai cik pārsteidzoši nebūtu, tas patiešām skan lieliski. Tam, ka es nosaukumā minēju tikai Diplo vārdu patiesībā ir vēl viens iemesls – Usher loma šajā gabalā ir otršķirīga, jo visa pamatā ir sasodīti lielisks Diplo bīts. Tiesa gan, jāatzīst arī, ka Usher balss šajā ierakstā skan tik labi kā nekad iepriekš. Lai arī man bija grūti sev atzīt, ka man patiešām patīk Usher dziesma (jo mēs tak visi esam tik kruti un alternatīvi, vai ne?), šis gabals ir tik labs, ka pat nekvalificējas guilty pleasure statusam. Ja visa mūsdienu popmūzika būtu šāda, tad ilgstoša atrašanās publiskā vietā, kur skan Eiropas hītu radio, būtu krietni patīkamāks pasākums. Jā, protams, šis viss ir visai nekaunīga atsauce uz The Weeknd, Sampha un citiem līdzīgi skanošajiem, bet šajā gadījumā tas ir piedodami. Pats Diplo ir izteicies, ka, viņaprāt, šis gabals būs atbildīgs par ne vienu vien jaundzimušo. Man neatliek nekas cits kā viņam piekrist.

Turpinājums sekos!

1 Comment

Filed under Mēneša Skaņas

One response to “Februāra skaņas: daļa nr.2

  1. Fartisart

    Vajag biežāk pieminēt Bīberus, dzirdēju,ka reitingi augot!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s