Jūnija skaņas: daļa nr.2

Haim – Forever

Zem nosaukuma Haim slēpjas trīs māsas, kuras grupu nosaukušas par godu savam uzvārdam (cik negaidīti!). Teorētiski grupā darbojas arī vīriešu dzimuma bundzinieks, bet viņš tiek pieminēts visai maz un oficiālajos foto parādās tikai trīs māsas. Sākotnēji darbōjušās klasiskā roka kaveru grupā kopā ar saviem vecākiem, pieaugot viņas no vecākiem grupā ir atbrīvojušās un sākušas veidot savas dziesmas. Ak jā, gandrīz aizmirsu piebilst to, ka grupas ģitāriste un vokāliste Danielle ir spēlējusi arī The Strokes solista Julian Casablancas dzīvajā grupā.
Haim mūzikā visai veiksmīgi sajaucas jau minētais klasiskais roks un folkmūzika ar deviņdesmito gadu R&B un astoņdesmito popmūziku, izveidojot ļoti lipīgu indie pop skanējumu. Galarezultāts ir kaut kādā mērā līdzīgs citai māsu grupai Tegan & Sara, tikai krietni grūvīgāks.
Protams, viņu dziesmās atrodamais saharīna daudzums var izraisīt skepsi, bet māsu Haimu šarmam ir ļoti grūti pretoties (gan muzikāli, gan vizuāli). Tāpēc domāju, ka, ja ne panākumi topos, tad atpazīstamība indie pasaulē un vieta uz skatuves lielākajos festivālos viņām noteikti ir garantēta.

Justice – New Lands (A-Trak Remix)

Kas notiek, kad vienu no pasaules labākajām elektroniskās mūzikas grupām remiksē viens no pasaules labākajiem dīdžejiem? Absolūts deju grīdu grāvējs ir pareizā atbilde.
Šajā gadījumā kanādiešu dīdžejs un producents A-Trak , kurš jau iepriekš guvis atpazīstamību ar saviem remiksiem (droši vien esat dzirdējuši šo un šo), kā arī kā puse no dueta, kas mums dāvājis Barbra Streisand un Big Bad Wolf, remiksējis franču elektroniskās mūzikas grandu Justice jaunāko singlu New Lands.
A-Trak pie šī uzdevuma ir ķēries tā, it kā vēl joprojām būtu 2007. gads un Justice vēl joprojām taisītu electro, nevis elektronikas un progroka sajaukumu (lai gan New Lands progroka tēmai arī šajā remiksā ir visai prominenta vieta). Jāsaka, ka viņam tas ir izdevies teicami, jo remikss ir padevies labākajās electro tradīcijās. A-Trak ar šo ir spējis atgādināt, ka, lai gan pēdējos gados to popularitātes ziņā ir nomainījuši citi deju mūzikas stili un paveidi, šāda veida mūzika vēl joprojām spēj satricināt deju grīdas.

Grizzly Bear – Sleeping Ute

Jaunu albumu šogad plāno izdot arī Ņujorkieši Grizzly Bear, kā pirmo tā singlu izlaižot Sleeping Ute. Tiem, kam patika grupas iepriekšējais albums Veckatimest, Sleeping Ute, domājams, vilšanos nesagādās (lai gan esmu dzirdējis arī dažas ne visai pozitīvas atsauksmes), jo tajā dzirdams, ka Grizzly Bear turpina doties iepriekšējā albumā iesāktajā virzienā.
Grizzly Bear mūzikā joprojām centrāla loma ir projekta iniciatora Edward Droste balsij, kas savā veidā “nes” dziesmu. To, kā parasti, papildina dažādu instrumentu un skaņu sajaukums (šeit gan tikpat kā nemaz nav dzirdamas klavieres), kas aizpilda pārējās vietas.
Sleeping Ute parāda to, ka Grizzly Bear pēdējos trīs gadus nav snauduši, priecājoties par iepriekšējā albuma panākumiem, bet gan mērķtiecīgi turpinājuši strādāt tā iesāktajā virzienā, kas, ļoti iespējams, vainagosies ar panākumiem līdz ar jaunā albuma izdošanu.

Turpinājums sekos!

Leave a comment

Filed under Mēneša Skaņas, Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s